Boktips: Kundupplevelse

Jag har läst boken Kundupplevelse av Daniel Ewerman.

”Kundupplevelsen är kundens upplevelse av skillnaden mellan förväntningarna och det du verkligen levererade”

Om du jobbar mot kunder är detta ”the book” att läsa.

Vi lever i kundens årtionde och kunden är starkare än någonsin, ställer krav och tvekar inte att sprida sina upplevelser om ert företag i olika kanaler.

En nöjd kund är din bästa annonsplats.

Jag försöker själv leva efter denna devis och har hittills inte stött på någon missnöjd kund.

Författaren levererar otaliga case som tydliggör hur viktigt det är att förstå kundens behov.

Kommer du t ex ihåg Cash-kortet? Vet du varför Systembolaget bytte klädstil? Hur MAX app revolutionerat kundupplevelsen.

Vi får veta hur Telia Sonera och Försäkringskassan jobbat hårt med sina kunders resa. Vad som retar upp författaren på en vårdcentral och flertalet case som enkelt och tydligt förklarar hur viktigt detta är.

Läs boken du med!

 

Har du läst dessa artiklar också?

Joolo Webbdesign är ett hobbyprojekt som drivs av familjen Rossini. Det är jag Henrik som installerar och konfigurerar WordPress installationen och sedan bygger, designar och administrerar webbsidor med hjälp av temat Divi från Elegant Themes. Min fru Sabina assisterar med smarta inspel.

Jag har jobbat med webbpubliceringssystemet WordPress i över femton år. Att det blev just WordPress var för dess enkelhet, för att det fanns en sådan bra och fri support kring systemet och många bra teman och plugins utvecklade av engagerade användare som var fria att använda. Nu erbjuder jag mina tjänster även till dig så du har möjlighet att få en snygg och mobilvänlig hemsida utan att det kostar skjortan.

Jag kan även erbjuda dig och ditt företag Chatbottar och nya smarta automatiska lösningar. Jag använder plattformar som t ex ActiveChat och Landbot, men kan även hantera ChatFuel, DialogFlow m fl Läs mer på systersiten digitalassistent.se.

Eftersom jag arbetar fulltid med annat arbete så är detta ett hobbyprojekt som jag gör på min fritid. Jag kan inte att ta åt mig mer projekt än jag klarar av att hantera så vill du ha hjälp gäller det att vara ute i tid! Jag vänder mig främst till småföretagare och föreningar.

Har du frågor kring våra tjänster så kontakta mig gärna via e-post henrik@joolo.se så hör jag av mig inom kort.