Jag har läst boken Kundupplevelse av Daniel Ewerman.
”Kundupplevelsen är kundens upplevelse av skillnaden mellan förväntningarna och det du verkligen levererade”
Om du jobbar mot kunder är detta ”the book” att läsa.
Vi lever i kundens årtionde och kunden är starkare än någonsin, ställer krav och tvekar inte att sprida sina upplevelser om ert företag i olika kanaler.
En nöjd kund är din bästa annonsplats.
Jag försöker själv leva efter denna devis och har hittills inte stött på någon missnöjd kund.
Författaren levererar otaliga case som tydliggör hur viktigt det är att förstå kundens behov.
Kommer du t ex ihåg Cash-kortet? Vet du varför Systembolaget bytte klädstil? Hur MAX app revolutionerat kundupplevelsen.
Vi får veta hur Telia Sonera och Försäkringskassan jobbat hårt med sina kunders resa. Vad som retar upp författaren på en vårdcentral och flertalet case som enkelt och tydligt förklarar hur viktigt detta är.
Läs boken du med!